huh

har hittat ett bra skäl att spara väldigt mycket pengar nu, eller inte väldigt som omöjligt mycket, utan typ hundra tusen, kanske. heh. eh. iaf!
jag har kollat runt på nätet och hittat ett företag som har språkskolor över hela världen, nästan.
och dom har min drömdestination, LA. jag har kollat runt på deras scheman osv, jag skulle vilja gå en sån intensivkurs med 35 lektioner i veckan på 45 minuter, såhär står det;

"Intensivkurs/TOEFL

Kurslängd: minst 2 veckor och uppåt. Undervisning: 35 lektioner (á 45 minuter) per vecka. Högst 15 studenter per klass (medel 12 studenter/klass).  Detta intensiva program täcker alla de viktiga sidorna av språket inklusive grammatik, ordförråd, samtal, uttal, hörförståelse, läsning och skrivande. Du har 20 lektioner/vecka i allmän engelska och utöver det har du 8 valbara lektioner samt 7 utökade lektionstillfällen i självstudier. Utbudet över valbara lektioner kan variera beroende på när du ska studera men exempel på ämnen att välja mellan är: politik/samhällsvetenskap, skrivförståelse och vokabulär, muntlig språkfärdighet och uttal, idiomatiska uttryck, lokal kultur, litteratur och filmstudier. Utöver dessa lektioner har du dessutom 7 lektionstillfällen per vecka då du har tillgång till olika typer av språkövningar och interaktiva dataprogram för att du ska kunna fokusera på det som du själv upplever är viktigast för dig att öva mer på. Lektionerna hålls både på förmiddagen och eftermiddagen (oftast varierar man från en vecka till en annan)."

Alltså åhhhhhh. Haha varför är jag så för språk ändå? Men åh, bo i LA och plugga, så kan man gå ut sen, så jävla najsssssssss. Det kostar runt 28 000 för själva utbildningen för jag vill vara där i åtta veckor (HAHA planerat allt redan :D:D:D:D) och ja, sen får man boende med en kompis eller hos en värdfamilj, och lätt att man tar med en kompis, kostar tre tusen i veckan, men man får mat osv, så det är väl braaaaaaaaa tror jag. MEN ÅH. skiter i priset vill bara åka :((((((( menja, det är från 18 år så nu tar jag och skärper mig i skolan och sparar pengar samtidigt. :) LYCKA TILL. tack!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0